O proceso de construción dunha disciplina escolar no Instituto de Santiago e na cidade de Compostelada ximnástica a educación física (1893-1936)
- Antas Ramos, José Luis
- Eugenio Manuel Otero Urtaza Zuzendaria
Defentsa unibertsitatea: Universidade de Santiago de Compostela
Fecha de defensa: 2013(e)ko azaroa-(a)k 27
- Narciso de Gabriel Fernández Presidentea
- Vicente Peña Saavedra Idazkaria
- M. Carmen Benso Calvo Kidea
- María del Mar del Pozo Andrés Kidea
- Antón Costa Rico Kidea
Mota: Tesia
Laburpena
A investigación indaga no proceso de incorporación da educación corporal ao sistema educativo, que se sitúa formalmente na última década do século XIX; non obstante, as súas raíces se afunden nas dinámicas xurdidas arredor da corporeidade, desenvolvidas nas dúas décadas anteriores, e na iniciativa lexislativa que contribuíu á creación da Escola Central de Ximnástica. A partir dese momento a construción da disciplina escolar foi levada adiante polo profesorado mediante a súa acción educativa. O Instituto de Santiago e a cidade de Compostela nos proporciona un modelo de estudo e interpretación do período ao longo da que se conformou a materia. Dita dinámica nos descobre a tres profesores que, en diferentes planos, enfrontaron ese proceso: Attilio Pontanari, precursor da actividade física en Compostela; Eduardo Fariñas, iniciador da andaina oficial da área; e Adolfo Revuelta, renovador da praxe, divulgador, promotor da educación física feminina e impulsor da dimensión social da actividade corporal.