Anàlisi dels conflictes ètics en la pràctica professional de l’educació socialaproximació a una ètica aplicada

  1. Vilar Martín, Jesús
Supervised by:
  1. Josep M. Puig Rovira Director

Defence university: Universitat de Barcelona

Fecha de defensa: 16 February 2011

Committee:
  1. Miquel Martínez Martín Chair
  2. Begoña Román Maestre Secretary
  3. José Antonio Caride Gómez Committee member

Type: Thesis

Teseo: 305242 DIALNET

Abstract

Es tracta d’una tesi per compilació d’articles que giren al voltant de la temàtica dels valors i l’ètica aplicada a l’educació social. Es presenta amb més profunditat el sentit de l’ètica aplicada en el món de les professions, així com la conveniència d’aprofundir en les raons que fan necessari parlar d’ètica aplicada a l’educació social. A continuació s’analitzen els pasos que ha fet aquesta professió en la construcció d’un sistema orientador per al tractament de les qüestions morals que es donen en la pràctica professional i això es vincula al procés de construcció de la pròpia identitat i els elements que dificulten el desenvolupament d’aquest sistema de caràcter ètic. Finalment, es proposen algunes vies per impulsar el desenvolupament d’aquest sistema a partir de les aportacions de l’hermenèutica crítica.