Los Simpsons y la era de hielo 4 como recursos didácticos en la enseñanza-aprendizaje del concepto de evolución

  1. Stefanía Cuellar Alvira
  2. Zully Cuellar López
Revue:
Bio-grafía: escritos sobre la biología y su enseñanza

ISSN: 2027-1034

Année de publication: 2013

Titre de la publication: Memorias del VII Encuentro Nacional de Experiencias en Enseñanza de la Biología y la Educación Ambiental. II Congreso Nacional de Investigación en Enseñanza de la Biología

Número: 1

Pages: 437-445

Type: Article

D'autres publications dans: Bio-grafía: escritos sobre la biología y su enseñanza

Résumé

This paper presents the approach of a misconception about evolution unidirectionally visit. The proposal is made in the context of work practice Teaching Seminar II degree program of natural science and environmental education Surcolombiana college. Teaching strategy using problem solving, based on the central question to address how animals evolved and plants?. With a sequence of three phases: the presentation of the problem, solution plan taking into account the use of the videos The Simpsons - Homer Evolution and Ice Age 4 - Official Trailer Spanish Latino representation unidirectional and multidirectional conceptions of the concept evolves and mechanisms of evolution, with a final phase of the approach conclusions through problem situations. Proposal developed ninth graders Educational institution Borrero Ricardo Alvarez, of the city of Neiva.