De la iniciación al manejo tolerado de tecnologías. La competencia digital de los estudiantes madrileños antes de la educación secundaria
- Paredes-Labra, Joaquín 1
- Freitas, Ada 1
- Sánchez-Antolín, Pablo 2
- 1 Universidad Autónoma de Madrid, España
-
2
Universidad de Castilla-La Mancha
info
ISSN: 1578-7680
Argitalpen urtea: 2019
Zenbakien izenburua: Competencia digital e inclusión social en niños y niñas de educación primaria
Alea: 19
Zenbakia: 61
Mota: Artikulua
Beste argitalpen batzuk: RED: revista de educación a distancia
Laburpena
This paper analyzes the results of the digital competence of students from Madrid (Spain) of the last course of primary school (about 11 years old) through immersion technology programs in education such the One Laptop per Child (OLPC) initiative. The students answered a national test organized for this purpose, divided into five sections that correspond to the dimensions of the conceptualization of digital competence. Among the results, there is a low level of mastery of digital competence in all five dimensions, especially a few aspects of information search, content creation and problem-solving through devices. These results raise the difficulties of these students to face the tolerated use of technological devices in their daily lives for the next educational stage in secondary school or high school.
Finantzaketari buruzko informazioa
El Proyecto de Investigación “Competencia digital en estudiantes de educación obligatoria. Entornos sociofamiliares, procesos de apropiación y propuestas de e-inclusión” (CDEPI) está financiado por el Ministerio de Economía y Competitividad (EDU2015-67975-C3-1-P) y por el Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER).Finantzatzaile
-
Ministerio de Economía y Competitividad
Spain
- EDU2015-67975-C3-1-P
- Fondo Europeo de Desarrollo Regional
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