Aplicación del programa socioemocional CODIP-R en alumnos de primer curso de primaria

  1. Beatriz Echeverría Aldana 1
  2. Silvia López Larrosa 1
  3. Paula Mendiri Ruiz de Alda 2
  1. 1 Universidade da Coruña
    info

    Universidade da Coruña

    La Coruña, España

    ROR https://ror.org/01qckj285

  2. 2 Universidade da Coruña (España)
Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Año de publicación: 2015

Título del ejemplar: XIII Congreso Internacional G-P de Psicopedagogía. Área 5: FAMILIA, ESCUELA Y COMUNIDAD

Número: 5

Páginas: 62-65

Tipo: Artículo

DOI: 10.17979/REIPE.2015.0.05.195 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

This study presents the results of the implementation of CODIP-R, a psycho-educational intervention on emotions. Participants were 24 first level primary school students in A Coruña divided into an experimental group (n =1 3) and a control group (n=11). It ´s almost an xperimental design of a nonequivalent control group. Students were measured before and after the intervention using SDQ-Self. Results showed that the general stress rates were significantly lower in the post test among those who participated in the program, but not the ones from the control group. The challenge now is to introducesocio-emotional learning into a curriculum model that normally gives very little space to work on contents further than the academic.

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