CODIP-Run programa para trabajar emociones y resolución de conflictos

  1. Echeverría Aldana, Beatriz
Dirigida por:
  1. Silvia López-Larrosa Codirector/a
  2. Paula Mendiri Codirectora

Universidad de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 19 de octubre de 2021

Tribunal:
  1. Leandro S. Almeida Presidente/a
  2. Luisa Losada-Puente Secretaria
  3. Núria Pérez Escoda Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 688873 DIALNET lock_openRUC editor

Resumen

As competencias socio-emocionais suscitan interés no ámbito educativo. Neste traballo se presentan, por unha parte, os resultados da aplicación dun programa de intervención socio-emocional breve denominado CODIP-R e, por outra parte, analízanse as opinións sobre a educación socio-emocional de tres madres, unha docente e unha orientadora. O grupo experimental o constitúen 83 nenos e nenas cunha media de idade de 6 anos, que cursaban primeiro de educación primaria en catro centros educativos de A Coruña. Para avaliar as competencias socio-emocionais se usaron o Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ-self), o Behavior Assessment System for children (BASC) e un instrumento desarrollado ad-hoc. Para avaliar o proceso, adaptouse o instrumento de avaliación do proceso (IEP), basado na alianza terapéutica. Os resultados indicaron que o alumnado participante no programa CODIP-R melloróu a súa conciencia emocional, autorregulación emocional e competencia social. Na avaliación do proceso da intervención, se obtiveron puntuacións altas nas dimensións de participación, comprensión, seguridade, axuda entre compañeiros e benestar. Nais, docente e orientadora manifestaron o seu interés polo desenrolo socio-emocional considerando esencial que o colexio atenda estas competencias. Os resultados de esta investigación poñen de manifesto o interés pola mellora socio-emocional do alumnado y que esta mellora pode lograrse cunha intervención breve.