La vivencia de la educación virtual entre estudiantes de grado en EcuadorEstudio de un caso
- Barreto Zambrano, Lenin 1
- Paredes-Labra, Joaquin 2
- 1 Universidad Técnica de Manabí. Portoviejo, Ecuador.
- 2 Universidad Autónoma de Madrid. Madrid, España.
ISSN: 2631-2816
Año de publicación: 2022
Título del ejemplar: Revista Andina de Educación 5(1) (noviembre, 2021-abril, 2022)
Volumen: 5
Número: 1
Páginas: 517
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Revista Andina de Educación
Resumen
In 2014, to make the learning of face-to-face degree students more flexible, the Technical University of Manabí implemented, without prior study, distance learning through virtual classrooms in certain subjects of the common core. The case study was used through interviews and discussion groups to know the strengths and weaknesses. The study's objective is "to assess the performance of these courses and the results concerning the performance of students and teachers." Among the main results, it is revealed that there are difficulties in functioning the environments, allowing students to prefer traditional environments.
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