El activismo mediático del 15M como herramienta para la producción de conocimientoacción pedagógica, aprendizajes y ventanas de oportunidad

  1. Barbas-Coslado, Ángel 1
  2. Candón-Mena, José 2
  1. 1 Universidad Nacional de Educación a Distancia
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    Universidad Nacional de Educación a Distancia

    Madrid, España

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  2. 2 Universidad de Sevilla
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    Universidad de Sevilla

    Sevilla, España

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Revue:
Comunicación y sociedad

ISSN: 0188-252X 2448-9042

Année de publication: 2022

Número: 19

Type: Article

DOI: 10.32870/CYS.V2022.8151 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccès ouvert editor

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Résumé

This article approaches the 15M movement media activism as a pedagogico-political tool for the production of knowledge. The methodology combines document analysis and 12 in-depth interviews with activists and journalists. The 15M’s pedagogical action carried out through the creation of media and its influence on independent media is shown. Empirical evidence on the legacy of the indignados movement is provided, and interdisciplinary research avenues for inquiring on the relationships between communication, social movements, and educational processes are suggested.

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