El tiempo libre como dinamizador y/o activador de comunidades

  1. Morata García, Txus
  2. Garreta Gambús, Francesc
Revista:
Educación social: Revista de intervención socioeducativa

ISSN: 1135-8629

Año de publicación: 2012

Número: 50

Páginas: 11-29

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Educación social: Revista de intervención socioeducativa

Resumen

L’augment del diàleg amb les ONG i els interlocutors socials i la millora de la coordinació entre les tres administracions és vital per a una positiva adequació entre normativa i intervenció real a l’hora d’atendre unes necessitats que augmenten amb l’actual panorama de crisi econòmica. No obstant això, s’ha de seguir progressant tant en l’avaluació mitjançant indicadors conjunts de la repercussió d’aquestes iniciatives com en l’augment de la participació ciutadana en elles.

Referencias bibliográficas

  • Armengol, C. a AAVV. (2006), Perspectives de l’educació en el lleure. Ed. Claret (Col·lecció Animació Sociocultural, nº 28). Barcelona.
  • Balcells, A.; Samper, G. (1993), L’escoltisme català: 1911-1978. Barca Nova. Barcelona.
  • Consejo de Europa (1999), ASC en el Consejo de Europa. p.26
  • Grosjean, E; Ingberg, H (1980), “Implicaciones de una política de animación sociocultural”. A AAVV. Animación Sociocultural. Colección Cultura y Comunicación. p.81. Ministerio de Cultura. Madrid
  • Galceran, MM. (2006), “ La participació en el centres de temps lliure”. A Perspectives de l’educació en el Lleure. Editorial Claret, SAU. Barcelona.
  • Garreta, F. (2006), A AAVV. (2006) Perspectives de l’educació en el lleure. Ed. Claret (Col·lecció Animació Sociocultural, nº 28). Barcelona.
  • Judt, T. (2010), El món no se’n surt. La Magrana. Barcelona.Llena,A.; Parcerisa, A.; Úcar, X. (2009), 10 ideas clave. La acción comu-nitaria. Graó. Barcelona.
  • Morata, Ma. Jesús (2009), De la animación sociocultural al desarrollo comunitario: su incidencia en el ocio, tesis doctoral presentada en el Departamento de Teoría e Historia de la Educación de la Facultad de Pedagogía de la Universidad de Barcelona.
  • Morata, Ma. Jesús (2009), “A mode de síntesis. Perspectives de l’educació en el lleure” a El lleure educatiu a l’inici del segle XX. Claret. Barcelona.
  • Morata, Ma. Jesús (2011), ”Animació sociocultural i escola”. A L’Animació Sociocultural. Una experiencia pel desenvolupament i l’empoderament de comunitats. Editorial UOC. Barcelona
  • Morin, E. (2001), Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. Paidós. Barcelona.
  • Porto, C. (2001), Geografías. Movimientos sociales, nuevas territorialidades y sustentabilidad. Siglo XXI. México, D.F.
  • Puig, E.; Vila, J.M. (2005), Cent anys de colònies de vacances a Catalunya : 1893-1993. Mediterrània. Barcelona. Subirats, J.; Albaigés,B.(coords) (2006), Educació i comunitat Reflexions a l’entorn del treball integrat dels agents educatius. Finestra Oberta. Barcelona.
  • Trilla, J. (2007) L’educació en el lleure a Catalunya. Una mirada descriptiva i projectiva
  • Trilla, J. (1993b), Otras educaciones. Ed. Anthropos. Barcelona.
  • Trilla, J. (2011), “Educación en el tiempo libre y animación sociocultural”, a Soler, P. (coord.), Educación Social. Wolters Kluwer España, S.A., pp. 121-137. Hospitalet de Llobregat,
  • Tylor (1871), Primitive culture, Tomo 1. John Murray. Londres.
  • Vallory, E. (2010), L’escoltisme mundial: la discreta remor d’un bosc que creix. Proa. Barcelona