Eines per a l'avaluació de la qualitat

  1. Maite Marzo 1
  2. Sandra Montané 1
  1. 1 Institut de Formació (FPT) - (URL)
Journal:
Educació social: Revista d'intervenció sòcioeducativa

ISSN: 1135-085X

Year of publication: 2002

Issue Title: La qualitat en l'acció socioeducativa

Issue: 21

Pages: 111-126

Type: Article

Abstract

The presentation of a set of tools that make it possible to collect and analyse data that help to implement improvements in institutions on the basis of the evaluation carried out. Quality assessment entails measuring things. lf there are no measurements it is impossible to establish comparisons, and any subsequent evaluation will be very imprecise. The article explains the reasons justifying this. It is the professionals who are involved in the processes that have to intervene directly in defining the necessary measurements, critical success factors and the process's weak points. The measurements must help to ascertain user requirements, by measuring everything related to final effects, to the objectives of the intervention.

Bibliographic References

  • Chang, R. (1996), Mejora continua de Procesos Serie para la Mejora de la Calidad. Ediciones Granica S. A. Barcelona.
  • Chang, R. ( 1996), Satisfacer primero a los clientes internos~Serie para la Mejora de la Calidad. Ediciones Granica S. A. Barcelona.
  • Municio, P. (2000), Herramientas para la evaluación de la calidad. Monografías escuela Española. Colección Gestión de Calidad . CISSPRAXIS S.A . Barcelona
  • Tejada Fernández, J. (1997) , Grupo y Educación: Técnicas de trabajo y análisis._Ediciones Libreria Universitaria de Barcelona.