Projecte d'Educació emocional en un CRAE per a noies adolescents Andreu Villalba

  1. Andreu Villalba 1
  2. Eva Palassí 2
  1. 1 Director del CRAE “La Llar”
  2. 2 Diplomada en treball i educació social. Cap de negociat d’infància i emancipació Juvenil
Journal:
Educació social: Revista d'intervenció sòcioeducativa

ISSN: 1135-085X

Year of publication: 2010

Issue Title: Infàncies pobres

Issue: 46

Pages: 79-99

Type: Article

Abstract

This is a presentation of data collected from a research project implemented in a Residential Centre for Educative Action from February to May 2009. The project arose from work between the departments of Social Action and Pedagogy at the Training Institute of the Pere Tarrés Foundation, with a group of adolescent girls, on aspects aimed at directing work on managing emotions, in order to be able to channel their feelings so that they can improve communication and interaction with their environment.

Bibliographic References

  • Álvarez, M. (coord.) (2001), Diseño y evaluación de programas de educación emocional. Ciss-Praxis. Barcelona.
  • Bach, E.; Darder, P. (2004), Sedueix-te per seduir. Viure i educar les emocions. Edicions 62. Barcelona.
  • Bisquerra, R. (2000), Educación emocional y bienestar. Praxis. Barcelona.
  • Calatayud, M. (2002), Las relaciones de amor en los adolescentes de hoy. Ediciones Octaedro. Barcelona.
  • Castilla del Pino, C. (2000), Teoría de los sentimientos. Tusquets. Barcelona.
  • Clouder, C. (dir.) (2008), Introducción a la educación emocional y social. Análisis Internacional. Informe Fundación Marcelino Botín 2008.
  • Delors, J. (coord.) (1996), Educació: Hi ha un tresor amagat a dins. Informe per a la UNESCO de la Comissió Internacional sobre Educació per al Segle XXI. Centre UNESCO de Catalunya. Barcelona.
  • Grimaldo, P. (2006), Manual de motivación i emocion. Facultad de ciencias de la comunicación, turismo y psicologia. Universidad de Sant Martín de Porres.
  • Obiol, M. (2005), Disseny, desenvolupament i avaluació d’un programa d’educació emocional en un centre educatiu. Universitat de Barcelona Departament de Mètodes d’investigació i diagnòstic en educació. Facultat de Pedagogia