Projecte d'Educació emocional en un CRAE per a noies adolescents Andreu Villalba

  1. Andreu Villalba 1
  2. Eva Palassí 2
  1. 1 Director del CRAE “La Llar”
  2. 2 Diplomada en treball i educació social. Cap de negociat d’infància i emancipació Juvenil
Aldizkaria:
Educació social: Revista d'intervenció sòcioeducativa

ISSN: 1135-085X

Argitalpen urtea: 2010

Zenbakien izenburua: Infàncies pobres

Zenbakia: 46

Orrialdeak: 79-99

Mota: Artikulua

Laburpena

Presentació de les dades recollides en el treball d’investigació implementat en un Centre Residencial d’Acció Educativa en els mesos de febrer-maig de 2009. En aquest projecte, que va néixer del treball interdepartamental entre el departament d’Acció Social i el departament de Pedagogia de l’Institut de Formació de la Fundació Pere Tarrés, es van tractar aspectes encarats a com orientar, amb noies adolescents, el treball de la gestió de les emocions, per tal que puguin canalitzar els seus sentiments de manera que els permeti millorar la comunicació i interacció amb el seu entorn.

Erreferentzia bibliografikoak

  • Álvarez, M. (coord.) (2001), Diseño y evaluación de programas de educación emocional. Ciss-Praxis. Barcelona.
  • Bach, E.; Darder, P. (2004), Sedueix-te per seduir. Viure i educar les emocions. Edicions 62. Barcelona.
  • Bisquerra, R. (2000), Educación emocional y bienestar. Praxis. Barcelona.
  • Calatayud, M. (2002), Las relaciones de amor en los adolescentes de hoy. Ediciones Octaedro. Barcelona.
  • Castilla del Pino, C. (2000), Teoría de los sentimientos. Tusquets. Barcelona.
  • Clouder, C. (dir.) (2008), Introducción a la educación emocional y social. Análisis Internacional. Informe Fundación Marcelino Botín 2008.
  • Delors, J. (coord.) (1996), Educació: Hi ha un tresor amagat a dins. Informe per a la UNESCO de la Comissió Internacional sobre Educació per al Segle XXI. Centre UNESCO de Catalunya. Barcelona.
  • Grimaldo, P. (2006), Manual de motivación i emocion. Facultad de ciencias de la comunicación, turismo y psicologia. Universidad de Sant Martín de Porres.
  • Obiol, M. (2005), Disseny, desenvolupament i avaluació d’un programa d’educació emocional en un centre educatiu. Universitat de Barcelona Departament de Mètodes d’investigació i diagnòstic en educació. Facultat de Pedagogia