Equipo de Mejora interdisciplinar de la Práctica Educativa
EMIPE
Universidad de Burgos
Burgos, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Burgos (10)
2016
-
Can empathic concern be generalized from one person to others? Another positive side of the ‘one-among-others’ effect
Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 57, Núm. 6, pp. 547-553
-
Children's Moral Emotion Attribution in the Happy Victimizer Task: The Role of Response Format
Journal of Genetic Psychology, Vol. 177, Núm. 1, pp. 1-16
-
Influence of the type of patient in the emotional response of nurses and nursing students
Nurse Education in Practice, Vol. 19, pp. 7-11
-
Influencia del método de evaluación en el aprendizaje a corto y largo plazo
Evaluación e identidad del alumnado en Educación Superior
-
La influencia de los foros virtuales en el rendimiento y la motivación del alumnado universitario
Evaluación e identidad del alumnado en Educación Superior
-
The effect of enclothed cognition on empathic responses and helping behavior
Social Psychology, Vol. 47, Núm. 4, pp. 223-231
2015
-
Capacidad cognoscitiva en los procesos de atribución moral en niños de infantil
Educando el futuro: libro de actas del Segundo Congreso Psicoeducativo. Resúmenes de propuestas innovadoras
-
The role of cognitive emotion regulation on the vicarious emotional response
Motivation and Emotion, Vol. 39, Núm. 2, pp. 299-308
2014
-
Empathy, Awareness of Others, and Action: How Feeling Empathy for One-Among-Others Motivates Helping the Others
Basic and Applied Social Psychology, Vol. 36, Núm. 2, pp. 111-124
-
Testing the qualitative differences between empathy and personal distress: Measuring core affect and self-orientation
Social Science Journal, Vol. 51, Núm. 4, pp. 676-680