Equipo de Mejora interdisciplinar de la Práctica Educativa
EMIPE
Universidad Nacional de Educación a Distancia
Madrid, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad Nacional de Educación a Distancia (9)
2022
-
Beginning and End of the Itinerant Classrooms Considered Pedagogical Missions During the Franco Dictatorship (Spain, 1966–1977): Didactic Organisation and Socio-Educational Project
History of Education, Vol. 51, Núm. 6, pp. 846-864
-
Competencias duras y blandas en programas con jóvenes en el sistema de protección
El tránsito a la vida adulta de jóvenes de sistemas de protección y jóvenes vulnerables (Dykinson), pp. 123-134
-
La preparación para la vida adulta de los y las jóvenes del sistema de protección con medidas judiciales
El tránsito a la vida adulta de jóvenes de sistemas de protección y jóvenes vulnerables (Dykinson), pp. 153-160
2021
-
Evaluación, innovación y emprendimiento social en animación sociocultural
Animación e intervención sociocultural: Intervención educativa en contextos sociales (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 258-314
2020
-
La competencia digital en los programas de formación de ocio y tiempo libre para jóvenes
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 35, pp. 139-153
-
The Importance of Physical Appearance during the Ageing Process in Spain. Interrelation between Body and Life Satisfaction during Maturity and the Old Age
Activities, Adaptation and Aging, Vol. 44, Núm. 3, pp. 210-224
2019
-
Deficiencies and limitations that affect the settlement of virtual reality as a reference technology in current society
Espacios, Vol. 40, Núm. 10
-
Early virtual reality adopters in Spain: sociodemographic profile and interest in the use of virtual reality as a learning tool
Heliyon, Vol. 5, Núm. 3
-
Measurement of different types of intelligence (general, verbal vs. non-verbal, multiple), academic performance and study habits of secondary students at a Music Integrated Centre
Data in Brief