Equipo de Mejora interdisciplinar de la Práctica Educativa
EMIPE
Universidad Nebrija
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Nebrija (10)
2020
-
The Importance of Physical Appearance during the Ageing Process in Spain. Interrelation between Body and Life Satisfaction during Maturity and the Old Age
Activities, Adaptation and Aging, Vol. 44, Núm. 3, pp. 210-224
2019
-
Deficiencies and limitations that affect the settlement of virtual reality as a reference technology in current society
Espacios, Vol. 40, Núm. 10
-
Early virtual reality adopters in Spain: sociodemographic profile and interest in the use of virtual reality as a learning tool
Heliyon, Vol. 5, Núm. 3
-
Measurement of different types of intelligence (general, verbal vs. non-verbal, multiple), academic performance and study habits of secondary students at a Music Integrated Centre
Data in Brief
-
Primary Education schools and pedagogical renewal: Reviewing experiences
Educación y Humanismo, Vol. 21, Núm. 36, pp. 176-193
-
Procesos de mejora en los centros educativos: ejemplificación de tres campos de análisis e innovación docente
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação, Vol. 27, Núm. 104, pp. 568-588
-
Processos de melhoria em centros educacionais: Exemplificação de três campos de análise e inovação de profesores
Ensaio, Vol. 27, Núm. 104, pp. 568-588
2016
-
Misiones Pedagógicas y Cátedras Ambulantes
Entre lo doméstico y lo público: capacitación profesional de las mujeres rurales en España (1940-1977) (Madrid, Biblioteca Nueva, D.L. 2016), pp. 227-249
2015
-
Una propuesta de innovación docente para enseñar historia de la renovación pedagógica en la universidad
Educació i història: Revista d'història de l'educació, Núm. 26, pp. 65-88
2014
-
Avaluació del grau de satisfacció experimentat pels drogodependents de tres dispositius residencials de la Comunitat de Madrid
Educació social: Revista d'intervenció sòcioeducativa, Núm. 58, pp. 166-178