El modelo competencial del adulto en el siglo XXI y la formación inicial del educador social

  1. Tamara de la Torre Cruz 1
  2. M.ª Isabel Luis Rico 1
  3. Carmen Palmero Cámara 1
  4. Alfredo Jiménez Eguizábal 1
  5. Teresa Orosa Fraíz 2
  1. 1 Universidad de Burgos
    info

    Universidad de Burgos

    Burgos, España

    ROR https://ror.org/049da5t36

  2. 2 Universidad de La Habana (Cuba)
Aldizkaria:
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales

ISSN: 0213-8646 2530-3791

Argitalpen urtea: 2017

Alea: 31

Zenbakia: 89

Orrialdeak: 75-88

Mota: Artikulua

Beste argitalpen batzuk: RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales

Laburpena

Our work presents the results of the research project carried out to identify the main features that nowadays define the competency model of adults and to discover the implications and repercussions for the initial training of social educators. Through the triangulation of the analysis of the national and supranational educational policy with the empirical data of interviews with 50 adults between 40 and 80 years old, we identify the new expectations and necessities that life-long learning entails for the training of these professionals, as well as the aspects that show a need to change their profile and competencies.

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