De los tiempos educativos a los tiempos socialesEducación y emprendimiento en el uso del tiempo de los jóvenes en la unión europea

  1. Alfredo Jiménez Eguizábal
  2. Carmen Palmero Cámara
  3. Isabel Luis Rico
Revista:
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología

ISSN: 0214-9877

Ano de publicación: 2013

Título do exemplar: Familia y Educación: Aspectos Positivos

Volume: 1

Número: 1

Páxinas: 423-432

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología

Resumo

The present paper shows the results of the first goal of the research project entitled “The impact of education in the entrepreneurial network of young people”, funded by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness in the last non-orientated fundamental research call for projects. Using a multi-country approach, we try to objectify, within the framework of the uses of time in the 21 st century, the relationship between education and entrepreneurship in young people living in different countries at the European level. The results show the crucial role of secondary and higher education in the creation of new firms, confirming the need of economic and educational policy-makers to embark on curricular changes targeting optimized educational and social times for young people.

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