Luisa
Losada Puente
Publicaciones (71) Publicaciones de Luisa Losada Puente
2024
-
Developmental play-based assessment in early childhood education: a systematic review
European Early Childhood Education Research Journal
-
El bienestar escolar desde la experiencia del alumnado de Educación Primaria
Educar, Vol. 60, Núm. 1, pp. 237-254
-
Is it possible to identify physical-motor profiles of preschool children on their association with selected biosocial factors?
Frontiers in Psychology, Vol. 15
2023
-
COMBINED HYDRATION AND EFFECTS ON THE VOCAL HEALTH IN SPEECH LANGUAGE PATHOLOGY STUDENTS
Revista de la Asociacion Espanola de Especialistas en Medicina del Trabajo, Vol. 32, Núm. 2, pp. 99-109
-
Cross-Case Analysis of the Energy Communities in Spain, Italy, and Greece: Progress, Barriers, and the Road Ahead
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 18
-
How do Children Value Educational Inclusion? Opinions from Primary Schools
Revista colombiana de educación, Núm. 88, pp. 138-160
-
Luces y sombras en la percepción del alumnado universitario acerca de la inclusión y la diversidad
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 26, Núm. 2, pp. 141-164
-
Mapping energy citizenship in the south of Europe
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Personal Risk Factors Regarding the Presence of Autism Spectrum Disorders
European Journal of Educational Research, Vol. 12, Núm. 4, pp. 1709-1718
-
The Relationship Between Early Childhood Teachers’ Professional Development in Physical Education and Children’s Fundamental Movement Skills
Early Education and Development
-
Uso de los dispositivos móviles en la infancia: Oportunidades y peligros
Psychology, Society & Education, Vol. 15, Núm. 3, pp. 1-9
2022
-
Assessment of Adaptive Behavior in People with Autism Spectrum Disorders through the ICAP
Behavioral Sciences, Vol. 12, Núm. 9
-
Calidad de la educación en el grado en educación infantil: desarrollo competencial
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 317-326
-
Del bienestar general al bienestar escolar: una revisión sistemática.
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 28, Núm. 1
-
Early childhood teacher professional development in physical education and its impact on preschooler motor development
Research Anthology on Early Childhood Development and School Transition in the Digital Era (IGI Global), pp. 1019-1035
-
El desafío de ser profesorado tutor de educación infantil durante el confinamiento
Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 2231-2240
-
El maestro en Educación Infantil ante la educación inclusiva: competencias y necesidades
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 52, Núm. 2, pp. 35-76
-
El test de competencia digital docente (Test CDD) ¿Está formado el profesorado en competencias digitales?
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 301-312
-
Family quality of life and autism spectrum disorder: Comparative diagnosis of needs and impact on family life
Research in Developmental Disabilities, Vol. 124
-
La infancia cuenta: El bienestar escolar en la primera etapa educativa
Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 1209-1218