Claudia
Messina Albarenque
Universidad Autónoma de Madrid
Madrid, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad Autónoma de Madrid (9)
2024
-
Emotional education: A critical review of the voices against its implementation in schools
Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 3
2022
-
Evaluación de la Competencia Emocional docente del alumnado de magisterio en prácticas: aprender a regular emociones a partir de la escritura de un “emociodiario”.
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 25, Núm. 2, pp. 145-157
2017
-
Proyecto INNOVA “Momentos para la Enseñanza”
IV Congreso Psicoeducativo Educando el Futuro: libro de actas. Burgos, 17 y 18 de noviembre de 2017
2016
-
DEMOCRATIC CITIZENSHIP EDUCATION IN TEXTBOOKS IN SPAIN AND ENGLAND
(Re)Constructing Memory: Textbooks, Identity, Nation, and State (Sense Publishers), pp. 239-262
2013
-
An Exploratory Study of Human Rights Knowledge: A Sample of Kindergarten and Elementary School Pre-service Teachers in Spain
Human Rights Review, Vol. 14, Núm. 3, pp. 213-230
2008
-
Storytelling with sign language interpretation as a multimodal literacy event: Implications for deaf and hearing children
Language and Education, Vol. 22, Núm. 4, pp. 320-342
2007
-
The after school routines of literature-devoted urban children
Children's Geographies, Vol. 5, Núm. 4, pp. 423-441
2000
-
El prácticum como aprendizaje de la enseñanza reflexiva en la formación inicial de los maestros y maestras: un enfoque interdisciplinar
Calidad educativa y empleo en contextos multiculturales (Servicio de Publicaciones e Intercambio Científico), pp. 269-282
1999
-
Children's rights and education in Argentina, Chile and Spain
Education Policy Analysis Archives, Vol. 7