Tamara
Benito Ambrona
Universidad Autónoma de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Autónoma de Madrid (14)
2022
-
Cross-cultural differences in children’s conceptualizations of happiness at school
European Journal of Developmental Psychology, Vol. 19, Núm. 1, pp. 43-63
-
Evaluación de la Competencia Emocional docente del alumnado de magisterio en prácticas: aprender a regular emociones a partir de la escritura de un “emociodiario”.
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 25, Núm. 2, pp. 145-157
2019
-
Sympathy and Tenderness as Components of Dispositional Empathic Concern: Predicting Helping and Caring Behaviors
Current Psychology, Vol. 38, Núm. 2, pp. 458-468
2018
-
Emotional preferences and goals and emotion dysregulation in children with Asperger's syndrome and typically developing children
British Journal of Clinical Psychology, Vol. 57, Núm. 3, pp. 274-290
-
Marine litter hub: comunidad de aprendizaje expandida sobre la protección del medio marino desde un enfoque transdisciplinar para educación secundaria
Jornadas sobre investigación y didáctica en ciencia, tecnología, ingeniería y matemáticas: V Congreso Internacional de Docentes del ámbito STEM. experiencias docentes y estrategias de innovación educativa para la enseñanza de la ciencia, la tecnología, la ingeniería y las matemáticas (Santillana), pp. 183-190
-
Participación periférica legítima en prácticas de aprendizaje para la formación continua: Estudio de caso con profesionales de educación infantil
Avances en Democracia y Liderazgo Distribuido en Educación: actas del II Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación
2017
-
Interpersonal emotion regulation in Asperger's syndrome and borderline personality disorder
British Journal of Clinical Psychology, Vol. 56, Núm. 1, pp. 103-113
-
Local versus global perceptual scope, empathic concern, and helping preferences in multiple-victim situations
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 20
-
Proyecto INNOVA “Momentos para la Enseñanza”
IV Congreso Psicoeducativo Educando el Futuro: libro de actas. Burgos, 17 y 18 de noviembre de 2017
2016
-
Can empathic concern be generalized from one person to others? Another positive side of the ‘one-among-others’ effect
Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 57, Núm. 6, pp. 547-553
2014
-
Empathy, Awareness of Others, and Action: How Feeling Empathy for One-Among-Others Motivates Helping the Others
Basic and Applied Social Psychology, Vol. 36, Núm. 2, pp. 111-124
-
Testing the qualitative differences between empathy and personal distress: Measuring core affect and self-orientation
Social Science Journal, Vol. 51, Núm. 4, pp. 676-680
2013
-
Feeling at hospitals: Perspective-taking, empathy and personal distress among professional nurses and nursing students
Nurse Education Today, Vol. 33, Núm. 4, pp. 334-338
-
I feel so sorry! Tapping the joint influence of empathy and personal distress on helping behavior
Motivation and Emotion, Vol. 37, Núm. 2, pp. 335-345