Rafael
Valenzuela García
Profesor Asociado
Nuria
Codina Mata
Titular de Universidad
Publicaciones en las que colabora con Nuria Codina Mata (20)
2024
-
All physical activities are not created equal: differential effects of goal contents, psychological need satisfaction, and flow in physical activity on satisfaction with life
Current Psychology
-
Fomentar la autogestión del tiempo en la juventud: experiencias y pautas
Juventud y autorregulación del tiempo: Intervención socioeducativa para el bienestar integral (Dykinson), pp. 23-36
-
Self-regulation and procrastination in college students: A tale of motivation, strategy, and perseverance
Psychology in the Schools, Vol. 61, Núm. 3, pp. 887-902
-
Time perspectives and procrastination in university students: exploring the moderating role of basic psychological need satisfaction
BMC Psychology, Vol. 12, Núm. 1
-
Una aproximación práctica para hacer frente a la procrastinación en la gestión del tiempo
Escenarios profesionales de los Servicios Sociales: nuevas propuestas de intervención (Narcea), pp. 233-247
-
¡Su tiempo, su vida!: guía práctica de orientaciones para familias comprometidas en la gestión del tiempo de las personas jóvenes. Melilla, ciudad social
UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
-
¡Tu tiempo, tu vida!: Guía práctica de orientaciones para jóvenes en la gestión del tiempo y las actividades de ocio. Melilla, ciudad social
Ciudad Autónoma de Melilla
2022
-
Regression analysis for the relationships among time perspectives, procrastination and basic psychological need satisfaction
CORA.Repositori de Dades de Recerca
2021
-
Enjoying flow in primary school music making: Does family musical practice matter?
British Journal of Music Education, Vol. 38, Núm. 1, pp. 92-100
2020
-
Análisis de motivos y necesidades psicológicas para la promoción de la práctica físico-deportiva en estudiantes universitarios: El desafío “mente sana, pero en cuerpo sano también”
Educació 2019: reptes, tendències i compromisos: Llibre d'actes: I Conferència Internacional de Recerca en Educació
-
De la percepción a los usos del tiempo: perspectiva temporal y procrastinación de adultos en España
Revista española de pedagogía, Vol. 78, Núm. 277, pp. 435-456
-
Enjoying flow in primary school music making: does family musical practice matter?
British Journal of Music Education, pp. 1-9
-
Gender-differences in conservatoire music practice maladjustment. Can contextual professional goals and context-derived psychological needs satisfaction account for amotivation variations?
PLoS ONE, Vol. 15, Núm. 5
-
Leisure and Procrastination, a Quest for Autonomy in Free Time Investments: Task Avoidance or Accomplishment?
Frontiers in Psychology, Vol. 10
-
University Students’ Motives-for-Physical-Activity Profiles: Why They Practise and What They Get in Terms of Psychological Need Satisfaction
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Young University Students’ Academic Self-Regulation Profiles and Their Associated Procrastination: Autonomous Functioning Requires Self-Regulated Operations
Frontiers in Psychology, Vol. 11
2019
-
Dime cómo te ves, y te diré cómo vives tu ocio: diferencias en la experiencia de ocio de la población joven adulta según su autoconcepto
Ocio y desarrollo humano: aportaciones científicas y sociales (Servicio de Publicaciones = Argitalpen Zerbitzua), pp. 61-75
2018
-
Relations between student procrastination and teaching styles: Autonomy-supportive and controlling
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. MAY
-
Self-determination theory applied to flow in conservatoire music practice: The roles of perceived autonomy and competence, and autonomous and controlled motivation
Psychology of Music, Vol. 46, Núm. 1, pp. 33-48
2014
-
Habitus and flow in primary school musical practice: Relations between family musical cultural capital, optimal experience and music participation
Music Education Research, Vol. 16, Núm. 4, pp. 505-520