Argitalpenak (24) Rafael Valenzuela García argitalpenak Ikerketa datu erreferentziatuak ikusi.

2024

  1. All physical activities are not created equal: differential effects of goal contents, psychological need satisfaction, and flow in physical activity on satisfaction with life

    Current Psychology

  2. Fomentar la autogestión del tiempo en la juventud: experiencias y pautas

    Juventud y autorregulación del tiempo: Intervención socioeducativa para el bienestar integral (Dykinson), pp. 23-36

  3. La vivencia de la temporalidad como experiencia de aprendizaje servicio: un ejemplo con la técnica de los presupuestos del tiempo (PT)

    Aprendizaje-servicio universitario y adquisición de competencias transversales en el alumnado (Dykinson), pp. 219-226

  4. Self-regulation and procrastination in college students: A tale of motivation, strategy, and perseverance

    Psychology in the Schools, Vol. 61, Núm. 3, pp. 887-902

  5. Time perspectives and procrastination in university students: exploring the moderating role of basic psychological need satisfaction

    BMC Psychology, Vol. 12, Núm. 1

  6. Una aproximación práctica para hacer frente a la procrastinación en la gestión del tiempo

    Escenarios profesionales de los Servicios Sociales: nuevas propuestas de intervención (Narcea), pp. 233-247

  7. ¡Su tiempo, su vida!: guía práctica de orientaciones para familias comprometidas en la gestión del tiempo de las personas jóvenes. Melilla, ciudad social

    UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  8. ¡Tu tiempo, tu vida!: Guía práctica de orientaciones para jóvenes en la gestión del tiempo y las actividades de ocio. Melilla, ciudad social

    Ciudad Autónoma de Melilla

2020

  1. Análisis de motivos y necesidades psicológicas para la promoción de la práctica físico-deportiva en estudiantes universitarios: El desafío “mente sana, pero en cuerpo sano también”

    Educació 2019: reptes, tendències i compromisos: Llibre d'actes: I Conferència Internacional de Recerca en Educació

  2. De la percepción a los usos del tiempo: perspectiva temporal y procrastinación de adultos en España

    Revista española de pedagogía, Vol. 78, Núm. 277, pp. 435-456

  3. Enjoying flow in primary school music making: does family musical practice matter?

    British Journal of Music Education, pp. 1-9

  4. Gender-differences in conservatoire music practice maladjustment. Can contextual professional goals and context-derived psychological needs satisfaction account for amotivation variations?

    PLoS ONE, Vol. 15, Núm. 5

  5. Leisure and Procrastination, a Quest for Autonomy in Free Time Investments: Task Avoidance or Accomplishment?

    Frontiers in Psychology, Vol. 10

  6. Procrastination at the core of physical activity (PA) and perceived quality of life: A new approach for counteracting lower levels of pa practice

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 10

  7. Theatrical Performance as Leisure Experience: Its Role in the Development of the Self

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  8. University Students’ Motives-for-Physical-Activity Profiles: Why They Practise and What They Get in Terms of Psychological Need Satisfaction

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  9. Young University Students’ Academic Self-Regulation Profiles and Their Associated Procrastination: Autonomous Functioning Requires Self-Regulated Operations

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

2019

  1. Dime cómo te ves, y te diré cómo vives tu ocio: diferencias en la experiencia de ocio de la población joven adulta según su autoconcepto

    Ocio y desarrollo humano: aportaciones científicas y sociales (Servicio de Publicaciones = Argitalpen Zerbitzua), pp. 61-75