Equipo de Mejora interdisciplinar de la Práctica Educativa
EMIPE
Universidad Autónoma de Madrid
Madrid, EspañaPublications en collaboration avec des chercheurs de Universidad Autónoma de Madrid (148)
2024
-
Emotional education: A critical review of the voices against its implementation in schools
Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 3
-
Narrativas, imágenes y personalización del aprendizaje en educación infantil
Infancia y transformación digital de la educación: miradas diversas (Dykinson), pp. 99-111
-
Neuroscience-Based Information and Communication Technologies Development in Elementary School Mathematics through Games: A Case Study Evaluation
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 3
-
Personalised education in current pedagogical renewal centers
JOTSE, Vol. 14, Núm. 3, pp. 781-797
-
Propuesta de intervención socioeducativa para el apoyo escolar en lengua y matemáticas a través de recursos digitales en colectivos vulnerables
La enseñanza-aprendizaje de la lengua y la literatura a través de las TIC (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 33-47
2023
-
An approach to cultural sensitivity and global pharmacy engagement in the Cuban pharmacy education and practice framework
Globalisation, Societies and Education
-
Cultural competence and global pharmacy commitment in Caribbean pharmacy education: Cuba, Dominican Republic, and Haiti
Cogent Education, Vol. 10, Núm. 2
-
Entre el amor y el odio: la comunidad educativa frente al uso del teléfono móvil
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Implicaciones didácticas del espacio escolar
Perfiles educativos, Vol. 45, Núm. 180, pp. 91-105
-
LIFE STORIES AND DIGITAL NARRATIVES: AN EXPERIENCE OF INTERCULTURAL EDUCATION FOR TEACHER TRAINING
Revista Brasileira de Educacao, Vol. 28
-
Las escuelas de ocio y tiempo libre en España: estudio correlacional de los contenidos formativos transversales
Revista colombiana de educación, Núm. 87
-
Modes of photo-narration by teachers and their effect on inquiry into teaching practice
Photographic Elicitation and Narration in Teachers Education and Development (Springer Suiza), pp. 165-178
-
Nursing student´s attitudes toward e-learning: a quantitative approach
Education and Information Technologies, Vol. 28, Núm. 2, pp. 2129-2143
-
Photography as an Element of Reflection in Teacher Training and Research
Photographic Elicitation and Narration in Teachers Education and Development (Springer Suiza), pp. 17-26
-
School improvement and school efficiency: reflections and evidences in the liquid society
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 35, Núm. 4, pp. 976-1000
2022
-
Adquisición de competencias digitales basadas en el DigComp en jóvenes formados en ocio y tiempo libre
Teknokultura: Revista de Cultura Digital y Movimientos Sociales, Vol. 19, Núm. 2, pp. 123-132
-
Análisis de las actitudes hacia el hecho multicultural en una muestra de estudiantes españoles de Magisterio
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 25, Núm. 1, pp. 19-34
-
Beginning and End of the Itinerant Classrooms Considered Pedagogical Missions During the Franco Dictatorship (Spain, 1966–1977): Didactic Organisation and Socio-Educational Project
History of Education, Vol. 51, Núm. 6, pp. 846-864
-
Competencias duras y blandas en programas con jóvenes en el sistema de protección
El tránsito a la vida adulta de jóvenes de sistemas de protección y jóvenes vulnerables (Dykinson), pp. 123-134
-
Cross-cultural differences in children’s conceptualizations of happiness at school
European Journal of Developmental Psychology, Vol. 19, Núm. 1, pp. 43-63