Nuria
Codina Mata
Titular de Universidad
Universitat de Barcelona
Barcelona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de Barcelona (39)
2024
-
All physical activities are not created equal: differential effects of goal contents, psychological need satisfaction, and flow in physical activity on satisfaction with life
Current Psychology
-
Fomentar la autogestión del tiempo en la juventud: experiencias y pautas
Juventud y autorregulación del tiempo: Intervención socioeducativa para el bienestar integral (Dykinson), pp. 23-36
-
Self-regulation and procrastination in college students: A tale of motivation, strategy, and perseverance
Psychology in the Schools, Vol. 61, Núm. 3, pp. 887-902
-
Time perspectives and procrastination in university students: exploring the moderating role of basic psychological need satisfaction
BMC Psychology, Vol. 12, Núm. 1
2023
-
A systematic review of psychosocial interventions for child soldiers: types, length and main findings
Journal of Social Work Practice, Vol. 37, Núm. 1, pp. 79-95
-
Predicting procrastination with academic performance: Towards the anticipation of a higher education problem
Intangible Capital, Vol. 19, Núm. 2, pp. 316-327
2021
-
El ocio como promotor de la autoestima de personas con discapacidad: una revisión sistemática
Ocio y educación: experiencias, innovación y transferencia (Universidad de La Rioja), pp. 261-277
-
Enjoying flow in primary school music making: Does family musical practice matter?
British Journal of Music Education, Vol. 38, Núm. 1, pp. 92-100
-
Incidencia del estado de alarma en la formación universitaria dirigida a personas con discapacidad intelectual: Una experiencia desarrollada en la Universidad de Barcelona
Retos de la educación post-pandemia: Libro de actas: II Conferencia Internacional de Investigación en Educación
2020
-
Análisis de motivos y necesidades psicológicas para la promoción de la práctica físico-deportiva en estudiantes universitarios: El desafío “mente sana, pero en cuerpo sano también”
Educació 2019: reptes, tendències i compromisos: Llibre d'actes: I Conferència Internacional de Recerca en Educació
-
Collective and individual sources of women's creativity: Heroism and psychological types involved in enhancing the talent of emerging leaders
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
-
De la percepción a los usos del tiempo: perspectiva temporal y procrastinación de adultos en España
Revista española de pedagogía, Vol. 78, Núm. 277, pp. 435-456
-
En el teatro del ocio de los jóvenes: de lo simbólico a lo empírico en la intervención
Ocio y juventud: sentido, potencial y participación comunitaria (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 81-98
-
Enjoying flow in primary school music making: does family musical practice matter?
British Journal of Music Education, pp. 1-9
-
Gender-differences in conservatoire music practice maladjustment. Can contextual professional goals and context-derived psychological needs satisfaction account for amotivation variations?
PLoS ONE, Vol. 15, Núm. 5
-
Imbalances in the study of the relationship between leisure and self-esteem: A systematic review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 15, pp. 1-18
-
Leisure and Procrastination, a Quest for Autonomy in Free Time Investments: Task Avoidance or Accomplishment?
Frontiers in Psychology, Vol. 10
-
Preventing procrastination behaviours: Teaching styles and competence in university students
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 6
-
University Students’ Motives-for-Physical-Activity Profiles: Why They Practise and What They Get in Terms of Psychological Need Satisfaction
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Young University Students’ Academic Self-Regulation Profiles and Their Associated Procrastination: Autonomous Functioning Requires Self-Regulated Operations
Frontiers in Psychology, Vol. 11