Equipo de Mejora interdisciplinar de la Práctica Educativa
EMIPE
Universidad Autónoma de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Autónoma de Madrid (143)
2024
-
Emotional education: A critical review of the voices against its implementation in schools
Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 3
-
Neuroscience-Based Information and Communication Technologies Development in Elementary School Mathematics through Games: A Case Study Evaluation
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 3
2023
-
An approach to cultural sensitivity and global pharmacy engagement in the Cuban pharmacy education and practice framework
Globalisation, Societies and Education
-
Cultural competence and global pharmacy commitment in Caribbean pharmacy education: Cuba, Dominican Republic, and Haiti
Cogent Education, Vol. 10, Núm. 2
-
Entre el amor y el odio: la comunidad educativa frente al uso del teléfono móvil
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Implicaciones didácticas del espacio escolar
Perfiles educativos, Vol. 45, Núm. 180, pp. 91-105
-
LIFE STORIES AND DIGITAL NARRATIVES: AN EXPERIENCE OF INTERCULTURAL EDUCATION FOR TEACHER TRAINING
Revista Brasileira de Educacao, Vol. 28
-
Las escuelas de ocio y tiempo libre en España: estudio correlacional de los contenidos formativos transversales
Revista colombiana de educación, Núm. 87
-
Modes of photo-narration by teachers and their effect on inquiry into teaching practice
Photographic Elicitation and Narration in Teachers Education and Development (Springer Suiza), pp. 165-178
-
Nursing student´s attitudes toward e-learning: a quantitative approach
Education and Information Technologies, Vol. 28, Núm. 2, pp. 2129-2143
-
Photography as an Element of Reflection in Teacher Training and Research
Photographic Elicitation and Narration in Teachers Education and Development (Springer Suiza), pp. 17-26
-
School improvement and school efficiency: reflections and evidences in the liquid society
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 35, Núm. 4, pp. 976-1000
2022
-
Adquisición de competencias digitales basadas en el DigComp en jóvenes formados en ocio y tiempo libre
Teknokultura: Revista de Cultura Digital y Movimientos Sociales, Vol. 19, Núm. 2, pp. 123-132
-
Análisis de las actitudes hacia el hecho multicultural en una muestra de estudiantes españoles de Magisterio
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 1, pp. 19-34
-
Beginning and End of the Itinerant Classrooms Considered Pedagogical Missions During the Franco Dictatorship (Spain, 1966–1977): Didactic Organisation and Socio-Educational Project
History of Education, Vol. 51, Núm. 6, pp. 846-864
-
Competencias duras y blandas en programas con jóvenes en el sistema de protección
El tránsito a la vida adulta de jóvenes de sistemas de protección y jóvenes vulnerables (Dykinson), pp. 123-134
-
Cross-cultural differences in children’s conceptualizations of happiness at school
European Journal of Developmental Psychology, Vol. 19, Núm. 1, pp. 43-63
-
Desafíos de la producción multimedia en los MOOC: Estudio de caso interpretativo sobre las perspectivas docentes
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 25, Núm. 1, pp. 59-79
-
Discursos sobre los problemas generados por el uso de los teléfonos móviles y el acoso escolar en los centros educativos de Madrid
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 637-648
-
Diseño universal para el aprendizaje en procesos de investigación participativos e inclusivos
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 37, pp. 7-35