Publikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidade de Santiago de Compostela (274)

2024

  1. A educación social en Galicia: antecedentes, orixe e desenvolvemento académico-profesional

    A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 249-266

  2. Administración local e desenvolvemento sociocomunitario: os territorios como desexables ecosistemas educativos

    A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 281-297

  3. De educar para el cambio a educar para la emergencia climática: prioridades educativas en tiempos de crisis

    Justicia ambiental y climática: visiones interdisciplinares desde los derechos humanos (Universidad de Salamanca), pp. 359-369

  4. Developing and validating an assessment tool to measure climate change knowledge among middle school students: preliminary findings in a Spanish context

    International Research in Geographical and Environmental Education

  5. Educación e emerxencia ecosocial: perspectivas pedagóxicas en Galicia

    A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 335-350

  6. Educating and caring for children aged 0-3 years in rural Galicia: The experience of the “Casas Nido”

    Education Policy Analysis Archives, Vol. 32

  7. Empowering Secondary Education Teachers for Sustainable Climate Action

    Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 18

  8. La educación social como construcción histórica, pedagógica y social (1975-2000)

    Educació i història: Revista d'història de l'educació, Núm. 44, pp. 13-43

  9. Looking for the emotional footprint of climate change in young people: connections with education, information sources and climate action

    Environmental Education Research

  10. Profesionales de la acción cultural municipal: Necesidades formativas ante la transformación digital

    Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 46, pp. 29-53

  11. Regarding the Montreal Protocol communication after the Kigali Amendment

    Australian Journal of Environmental Education, Vol. 40, Núm. 1, pp. 65-69

  12. Social and educational strategies of inclusion and exclusion for indigenous peoples in Latin America

    Diaspora, Indigenous, and Minority Education

2023

  1. A Educación Social en Galicia: desenvolvemento profesional, académico e científico

    Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, Vol. 27, pp. 105-124

  2. An assessment of attitudes and perceptions of international university students on climate change

    Climate Risk Management, Vol. 39

  3. Educating leisure in hasty society: Valuable leisure as the horizon

    REVISTA CIENCIAS PEDAGOGICAS E INNOVACION, Vol. 10, Núm. 2, pp. 159-169

  4. Environmental education in the context of climate emergency: adaptation and validation of the RESCLIMA instrument for research in high school

    REMEA-REVISTA ELETRONICA DO MESTRADO EM EDUCACAO AMBIENTAL, Vol. 40, Núm. 3, pp. 300-317

  5. Fátima de Souza, Rosa, Celeste Filho, Macioniro, Miglio de Mesquita, Ilka (2022). História e memoria da educação rural no século XX. São Paulo: Editora Acadêmica, 490 pp. ISBN: 978-65-86546-52-1.

    Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, Vol. 27, pp. 396-400

  6. Las lecturas en y del Camino de Santiago: una mirada pedagógica y social

    Investigación y buenas prácticas en educación lectora (Octaedro), pp. 119-130

  7. Presentación: A Educación Social como relato histórico de amplas avenidas pedagóxicas e sociais

    Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, Vol. 27, pp. 13-25

  8. Profesora Dra. María Lucía Iglesias da Cunha

    Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, Vol. 27, pp. 7-9