Grupo de Pedagogía Social y Educación Ambiental (SEPA-interea)
G.SEPA
Universidade de Santiago de Compostela
Santiago de Compostela, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidade de Santiago de Compostela (274)
2024
-
A educación social en Galicia: antecedentes, orixe e desenvolvemento académico-profesional
A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 249-266
-
Administración local e desenvolvemento sociocomunitario: os territorios como desexables ecosistemas educativos
A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 281-297
-
De educar para el cambio a educar para la emergencia climática: prioridades educativas en tiempos de crisis
Justicia ambiental y climática: visiones interdisciplinares desde los derechos humanos (Universidad de Salamanca), pp. 359-369
-
Developing and validating an assessment tool to measure climate change knowledge among middle school students: preliminary findings in a Spanish context
International Research in Geographical and Environmental Education
-
Educación e emerxencia ecosocial: perspectivas pedagóxicas en Galicia
A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 335-350
-
Educating and caring for children aged 0-3 years in rural Galicia: The experience of the “Casas Nido”
Education Policy Analysis Archives, Vol. 32
-
Empowering Secondary Education Teachers for Sustainable Climate Action
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 18
-
La educación social como construcción histórica, pedagógica y social (1975-2000)
Educació i història: Revista d'història de l'educació, Núm. 44, pp. 13-43
-
Looking for the emotional footprint of climate change in young people: connections with education, information sources and climate action
Environmental Education Research
-
Profesionales de la acción cultural municipal: Necesidades formativas ante la transformación digital
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 46, pp. 29-53
-
Regarding the Montreal Protocol communication after the Kigali Amendment
Australian Journal of Environmental Education, Vol. 40, Núm. 1, pp. 65-69
-
Social and educational strategies of inclusion and exclusion for indigenous peoples in Latin America
Diaspora, Indigenous, and Minority Education
2023
-
A Educación Social en Galicia: desenvolvemento profesional, académico e científico
Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, Vol. 27, pp. 105-124
-
An assessment of attitudes and perceptions of international university students on climate change
Climate Risk Management, Vol. 39
-
Educating leisure in hasty society: Valuable leisure as the horizon
REVISTA CIENCIAS PEDAGOGICAS E INNOVACION, Vol. 10, Núm. 2, pp. 159-169
-
Environmental education in the context of climate emergency: adaptation and validation of the RESCLIMA instrument for research in high school
REMEA-REVISTA ELETRONICA DO MESTRADO EM EDUCACAO AMBIENTAL, Vol. 40, Núm. 3, pp. 300-317
-
Fátima de Souza, Rosa, Celeste Filho, Macioniro, Miglio de Mesquita, Ilka (2022). História e memoria da educação rural no século XX. São Paulo: Editora Acadêmica, 490 pp. ISBN: 978-65-86546-52-1.
Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, Vol. 27, pp. 396-400
-
Las lecturas en y del Camino de Santiago: una mirada pedagógica y social
Investigación y buenas prácticas en educación lectora (Octaedro), pp. 119-130
-
Presentación: A Educación Social como relato histórico de amplas avenidas pedagóxicas e sociais
Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, Vol. 27, pp. 13-25
-
Profesora Dra. María Lucía Iglesias da Cunha
Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, Vol. 27, pp. 7-9