Publicaciones (60) Publicaciones de José Vicente Pestana Montesinos

2021

  1. El ocio como promotor de la autoestima de personas con discapacidad: una revisión sistemática

    Ocio y educación: experiencias, innovación y transferencia (Universidad de La Rioja), pp. 261-277

  2. Evidència empírica del DISC en futurs líders iberoamericans: una aportació de William Moulton Marston a la funció directiva

    Anuario de psicología, Vol. 51, Núm. 3, pp. 130-137

  3. Incidencia del estado de alarma en la formación universitaria dirigida a personas con discapacidad intelectual: Una experiencia desarrollada en la Universidad de Barcelona

    Retos de la educación post-pandemia: Libro de actas: II Conferencia Internacional de Investigación en Educación

2020

  1. Análisis de motivos y necesidades psicológicas para la promoción de la práctica físico-deportiva en estudiantes universitarios: El desafío “mente sana, pero en cuerpo sano también”

    Educació 2019: reptes, tendències i compromisos: Llibre d'actes: I Conferència Internacional de Recerca en Educació

  2. Collective and individual sources of women's creativity: Heroism and psychological types involved in enhancing the talent of emerging leaders

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11

  3. De la percepción a los usos del tiempo: perspectiva temporal y procrastinación de adultos en España

    Revista española de pedagogía, Vol. 78, Núm. 277, pp. 435-456

  4. En el teatro del ocio de los jóvenes: de lo simbólico a lo empírico en la intervención

    Ocio y juventud: sentido, potencial y participación comunitaria (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 81-98

  5. Enjoying flow in primary school music making: does family musical practice matter?

    British Journal of Music Education, pp. 1-9

  6. Fitness training as a body-centered hobby : the serious leisure perspective for explaining exercise practice

    Revista de psicología del deporte, Vol. 29, Núm. 2, pp. 73-81

  7. Gender-differences in conservatoire music practice maladjustment. Can contextual professional goals and context-derived psychological needs satisfaction account for amotivation variations?

    PLoS ONE, Vol. 15, Núm. 5

  8. Gender-differences in university students’ self-regulation and procrastination: The role of physical activity and its characteristics

    EDULEARN20 Proceedings: 12th International Conference on Education and New Learning TechnologiesOnline Conference. 6-7 July, 2020. (IATED Academy), pp. 5206-5211

  9. Leisure and Procrastination, a Quest for Autonomy in Free Time Investments: Task Avoidance or Accomplishment?

    Frontiers in Psychology, Vol. 10

  10. Preventing procrastination behaviours: Teaching styles and competence in university students

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 6

  11. Procrastination at the core of physical activity (PA) and perceived quality of life: A new approach for counteracting lower levels of pa practice

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 10